Doelgroep analyse

Een doelgroepanalyse is één van de belangrijkste onderdelen tijdens het positioneren van jouw bedrijf of organisatie. Welke mensen wil je aanspreken en met welke communicatiemiddelen wil je dit doen? Wat is de woonplaats van je doelgroep of zijn er misschien wel meerdere woonplaatsen die meegenomen mogen worden? Wil je mensen aanspreken je kan onderscheiden op geslacht, leeftijd, opleidingsniveau of inkomen? Door een doelgroepanalyse uit te voeren krijg je de doelgroep(en) die jouw bedrijf wilt aanspreken duidelijk in beeld.


Start een project

Welke voordelen heeft een doelgroepanalyse?

  • Het begint met het 'lokaliseren' van je klant. Weten wie je klant is, waar ze zich bevinden, wanneer en hoe je ze kan benaderen en waarom deze doelgroep wellicht interessant is voor jouw organisatie.
  • Door het aanspreken van de juiste doelgroep verhoog je de kans dat je een product en/of dienst die jouw organisatie aanbiedt kan verkopen. De reden hiervan is omdat de vraag dan aansluit bij jouw aanbod.
  • Door de doelgroepanalyse heb je scherp welke mensen je wilt benaderen en dit betekent dus ook dat je minder energie, tijd en geld hoeft te stoppen in het benaderen van mensen die geen interesse hebben in jouw product en/of dienst.
  • Als laatste resulteert het besparen van tijd en geld in het feit dat je enorm veel middelen overhoudt voor het aanspreken van de juiste mensen. Normaliter, zonder doelgroep, had je de tijd en het geld namelijk hoogstwaarschijnlijk in de verkeerde mensen gestopt.
Marktonderzoek door medewerkers van Jointly Heroes

Doelgroepanalyse laten uitvoeren door Jointly Heroes

Wil je jouw doelgroepanalyse door ons laten uitvoeren? Dat kan! Door onze jarenlange ervaring en de specialisten die we hiervoor inzetten weet je zeker dat de doelgroepanalyse het juiste resultaat gaat opleveren.

Neem hier contact met ons op en laat ons weten wat we voor je kunnen betekenen.

Danny Ghosen

Danny Ghosen (Beirut, 1978) is journalist en programmamaker bij de VPRO. Danny heeft ons gevraagd om een platform voor hem te bouwen waarin hij zijn gemaakte programma's kan tentoonstellen. Ook is er een unieke blog gebouwd.

'T Bluk

Theehuis 't Bluk heeft ons gevraagd om hun huisstijl tot leven te laten komen op verschillende soorten drukwerk. Zo hebben ze hun eigen producten in huis en hebben klanten altijd een herkenningspunt als ze langs komen!