Doelgroep analyse

Een doelgroepanalyse is één van de belangrijkste onderdelen tijdens het positioneren van jouw bedrijf of organisatie. Welke mensen wil je aanspreken en met welke communicatiemiddelen wil je dit doen? Wat is de woonplaats van je doelgroep of zijn er misschien wel meerdere woonplaatsen die meegenomen mogen worden? Wil je mensen aanspreken je kan onderscheiden op geslacht, leeftijd, opleidingsniveau of inkomen? Door een doelgroepanalyse uit te voeren krijg je de doelgroep(en) die jouw bedrijf wilt aanspreken duidelijk in beeld.


Start een project

Welke voordelen heeft een doelgroepanalyse?

  • Het begint met het 'lokaliseren' van je klant. Weten wie je klant is, waar ze zich bevinden, wanneer en hoe je ze kan benaderen en waarom deze doelgroep wellicht interessant is voor jouw organisatie.
  • Door het aanspreken van de juiste doelgroep verhoog je de kans dat je een product en/of dienst die jouw organisatie aanbiedt kan verkopen. De reden hiervan is omdat de vraag dan aansluit bij jouw aanbod.
  • Door de doelgroepanalyse heb je scherp welke mensen je wilt benaderen en dit betekent dus ook dat je minder energie, tijd en geld hoeft te stoppen in het benaderen van mensen die geen interesse hebben in jouw product en/of dienst.
  • Als laatste resulteert het besparen van tijd en geld in het feit dat je enorm veel middelen overhoudt voor het aanspreken van de juiste mensen. Normaliter, zonder doelgroep, had je de tijd en het geld namelijk hoogstwaarschijnlijk in de verkeerde mensen gestopt.
Marktonderzoek door medewerkers van Jointly Heroes

Doelgroepanalyse laten uitvoeren door Jointly Heroes

Wil je jouw doelgroepanalyse door ons laten uitvoeren? Dat kan! Door onze jarenlange ervaring en de specialisten die we hiervoor inzetten weet je zeker dat de doelgroepanalyse het juiste resultaat gaat opleveren.

Neem hier contact met ons op en laat ons weten wat we voor je kunnen betekenen.

Merkenbureau Van Asselt

Merkenbureau Van Asselt combineert een hoge mate van kwaliteit van dienstverlening met een lage prijsstelling. De heren van Merkenbureau van Asselt hebben ons gevraagd om deze filosofie door te voeren in een nieuwe website.

Fin-Match

Fin-Match is opgericht met de missie om ondernemers hun ambities te laten realiseren met behulp van een passende bedrijfsfinanciering. Door hun stijgende groei wilden zij het online platform vernieuwen en professionaliseren.