Een concurrentie analyse is een onmisbare fase tijdens het bepalen van je strategie. Waarom zou je immers het wiel opnieuw proberen uit te vinden als er al enorm veel data beschikbaar is door de online positionering van je concurrenten? Tijdens een concurrentie analyse worden er verschillende factoren meegenomen waaronder het opstellen van SWOT-analyse. Hierbij wordt er gekeken naar de krachten (strengths), zwaktes (weaknesses), kansen (opportunities) en bedreigingen (threats) van jouw concurrenten.
Het doel van deze analyse is eigenlijk vrij simpel; meer inzage krijgen in de beweegredenen van je concurrenten. Door een sterke interne en externe analyse uit te voeren kun je de resultaten uit beide analyses doorvoeren in de manier waarop jij als bedrijf communiceert. We kijken naar directe en indirecte concurrenten en waar deze zich bevinden en letten daarbij vooral op de manier hoe zij hun doelgroep aanspreken.
Wil jij de strategie achter de online marketing van jouw bedrijf ook verbeteren? Iedereen wilt natuurlijk een heldere strategie hebben, maar hoe bereik je zoiets? Door nauwkeurig te werk te gaan met strategische onderdelen zoals een concurrentie analyse en het toepassen van de resultaten uit zo'n onderzoek heb je al snel een beter beeld van de strategie van jouw organisatie.
We willen onszelf natuurlijk niet de hemel in prijzen, maar wij zijn uiteraard overtuigd van onze kwaliteit omtrent online strategiebepaling. Besteed daarom je strategische vraagstukken uit aan onze experts zodat jij je kan richten op het ondernemen. Heb je andere vragen over online strategie of wil je advies over iets? Neem hier dan gerust contact met ons op.