Een design dat de bijzondere wereld van koralen mooi en functioneel online presenteert

dreamcorals cover 2

Dreamcorals is gespecialiseerd in het kweken en verkopen van de mooiste en zeldzaamste koralen door heel Europa. Hun oude website was verouderd, functioneerde niet goed, en kwam niet overeen met het niveau van de producten die ze aanbieden. Wij werden ingeschakeld om een website te ontwerpen die niet alleen de juiste indruk geeft, maar ook de klantbeleving verbeterde en de koralen op de best mogelijke manier in de spotlight zet.

  • OpdrachtgeverDreamcorals
  • BrancheKoralen
  • ToolsFigma, Adobe Illustrator
  • dreamcorals post 02
    De homepagina van Dreamcorals
  • Van concept naar beleving

    De fases
    • Fase 1

      Marktonderzoek

      Dreamcorals in de koraalmarkt

      We begonnen met een grondige analyse van de concurrentie en het bepalen van de unieke positie van Dreamcorals. Dit onderzoek hielp ons te begrijpen waar de kansen lagen en hoe we de website konden vormgeven om Dreamcorals te onderscheiden van andere aanbieders van koralen.

      Fase 1

      Marktonderzoek

    • Fase 2

      Wireframe en structuur

      Een overzichtelijke website indeling

      Na het onderzoek maakten we een basisstructuur van de website. Dit stelde ons in staat om de indeling en navigatie van de website te plannen. Het doel was om een duidelijke, logische structuur te creëren, waarin bezoekers gemakkelijk de informatie konden vinden, zoals de verschillende soorten koralen en de bijbehorende bestelopties. Het moest eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn, zodat de website niet alleen mooi, maar ook praktisch was.

      Fase 2

      Wireframe en structuur

    • Fase 3

      Ontwerp & branding

      De visuele identiteit

      In deze fase kwamen we tot het visuele ontwerp van de website. We kozen voor een donkere, maar kleurrijke uitstraling die de koralen de aandacht gaf die ze verdienen. De donkere achtergrond zorgt ervoor dat de levendige kleuren van de koralen echt opvallen. Hoewel het logo van Dreamcorals behouden bleef, hebben we de kleuren aangepast om het geheel een frisse uitstraling te geven.

      Fase 3

      Ontwerp & branding

  • dreamcorals mobile no text 5
    Het design op mobiel
  • Een website die inspireert

    Het eindresultaat is een website die Dreamcorals helpt zich te onderscheiden in een specifieke markt. De website is visueel aantrekkelijk, eenvoudig te navigeren en zet de producten centraal. Klanten kunnen niet alleen makkelijk door de producten bladeren en bestellingen plaatsen, maar vinden ook handige informatie, zoals tips voor het verzorgen van koralen en veelgestelde vragen. De website biedt een totaalervaring die de klant optimaal ondersteunt bij het maken van een aankoop, terwijl de branding van Dreamcorals krachtig en helder naar voren komt.

Een greep uit onze klanten

Samenwerkingen

Ons werk

Portfolio
Bekijk alle projecten
milan teerenstra foto team

Milan Teerenstra

Sales & Projectmanager

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?