Dé 6 voordelen van e-mail marketing en mailinglijsten

Start een project
E-mail marketing door het gebruik van mailinglijsten is een directe manier van communiceren met uw (potentiële) klanten. Jouw boodschap komt op deze manier direct in de mailbox van de ontvanger.

Veel bedrijven zien de voordelen niet van mailinglijsten of vinden het te veel werk… Het is nog steeds de meest directe manier om bij de ontvanger binnen te komen, zonder tussenpersonen. Daarom stellen wij de volgende 6 gouden mogelijkheden voor het gebruik van e-mail marketing via mailinglijsten die voor elk bedrijf makkelijk zijn door te voeren en hoe wij jullie daarbij kunnen helpen!

1. Het management van e-mail campagnes

E-mailmarketing biedt nog steeds de hoogste return on investment (ROI). Door het gebruik van massale e-mailcampagnes zorg je voor hogere conversieratio's. Onze vereenvoudigde CRM helpt u om e-mailmarketing als een professional onder de knie te krijgen. Bepaal je doelstelling, de doelgroep en de strategie die daar bij past.

Daar maak je echt het verschil mee!

2. Compleet overzicht van jouw contacten

Ken je klanten beter! Als ondernemer kan je pas echt het verschil maken wanneer je weet wat het gedrag van je klant is en je hier op inspeelt. Een klantgegevensplatform (CRM) draagt bij aan overzicht, duidelijkheid en beter contact tussen het bedrijf en de klant. Of het nu gaat om het profiel van de klant te bekijken of het bijhouden van de aankoopgeschiedenisgegevens.

Met de juiste gegevens van de klant kun je betere keuzes maken!

Je hoeft geen marketinggoeroe te zijn om succesvolle e-mail campagnes op te zetten. Bedenk je eigen ideeën, stel triggers in en zet de klant op een langdurige reis met uw bedrijf.

3. Contact segmentatie

Een goed gesorteerd platform voor het beheren van e-maillijsten is essentieel voor het opbouwen van een succesvolle e-mailmarketingcampagne.

Als ondernemer heb je meerdere doelgroepen die bijvoorbeeld zijn te verdelen in bestaande klanten en potentiële klanten. Wellicht heb je voor deze twee groepen een andere boodschap. Dit is heel eenvoudig uit te voeren door het gebruik van mailinglijsten. Heel simpel aanvinken welke groepen je wilt aanspreken met jouw boodschap, fluitje van een cent met onze CRM.

4. E-mail trechters

Het handmatig verzenden van wekelijkse nieuwsbrieven naar iedereen neemt veel tijd in beslag. Maar het heeft geen zin om tijd te verspillen als u een reeks e-mails kunt maken die elke week worden verzonden. Het opzetten van een e-mailreeks kan je helpen bij het gemakkelijk beheren van die dagelijkse taken.

Geef je contacten een label. Zo kun je een bepaalde doelgroep makkelijk bereiken met één druk op de knop.

5. Automatische doorlooproute e-mails

Verspil geen tijd met het maken van e-mailtrechters elke keer dat je een nieuw contact hebt. Met de automatische e-mailreeksen beschikt u over een universele onboarding-optie voor contactpersonen. Mis nooit meer een contactmogelijkheid.
Draag zorg voor betrokkenheid en interesse! Altijd na 7 dagen informeren of de klant nog steeds tevreden is met het product?  Door het invoeren van automatische doorlooproute is dit één keer opzetten en voor altijd van profiteren!

6. Alles in één dashboard

CRM-rapporten en -analyses zijn cruciaal voor het implementeren van een effectieve marketingcampagne. Nette analyses van elke campagne, trechters, sequenties en gebruikersactiviteiten allemaal in één overzicht. Gegevens vormen immers het meest een aanvulling op de beste marketingcampagnes. Alle statistieken helder in één beeld! Hoe actief zijn je klanten, wat is de performance van de boodschap of focussen op 1 klant. Alle informatie in één overzichtelijk dashboard dat de belangrijkste informatie laat zien over je e-mail campagnes. Zo kun je keuzes maken op basis van feiten.

Wat kunnen die 6 gouden tips nou betekenen?

  • E-mail marketing is de meest directe manier van marketing;
  • Simpel gebruik, je hoeft geen marketeer te zijn voor een succesvolle campagne;
  • Veelvuldig contact met de verschillende klanten door labels te gebruiken en doorlooproutes te bepalen;
  • Tijd besparing door het plannen en het opzetten van trechters;
  • Meten = weten! Zie wat het gedrag is van jou klant;
  • Overzichtelijk dashboard die alles verteld wat je nodig hebt.

Benieuwd naar hoe wij jou kunnen helpen met het verbeteren van klantcontact. Klik hier voor al onze (marketing)diensten.

Triple Pharma B.V.

Triple Pharma B.V. is dé specialist in het opzetten van een eigen lijn voedingssupplementen. Zij waren op zoek naar een partij die kon helpen en adviseren in het bouwen van hun nieuwe bestelplatform met complexe componenten.

Merkenbureau Van Asselt

Merkenbureau Van Asselt combineert een hoge mate van kwaliteit van dienstverlening met een lage prijsstelling. De heren van Merkenbureau van Asselt hebben ons gevraagd om deze filosofie door te voeren in een nieuwe website.